krīzes tālrunis

Daudziem ikdiena ir izaicinājums un grūts pārbaudījums – fiziska kontakta trūkums ar citiem ģimenes locekļiem, draugiem, kolēģiem, papildu slodze, kas var radīt trauksmi, apjukumu un ilgstošu nomāktību. Saruna ar speciālistu var ļaut ieraudzīt potenciālo risinājumu situācijai vai paskatīties uz to no jauna, kas palīdz zvanītājam pieņemt sev svarīgus lēmumus.

Ir ieviests jauns krīžu tālrunis 116123, kas darbojas visu diennakti un ir pilnībā bez maksas, turklāt atbalstu iespējams saņemt ne tikvien latviešu, bet arī krievu un angļu valodā. Konsultācijas nodrošina speciālisti ar pieredzi konsultēšanā krīzes situācijās. Sarunas gaitā konsultants zvanītājam sniedz pirmo psiholoģisko palīdzību, tostarp saistībā ar apgrūtinājumiem ikdienas sadzīvē, kas radušies ārkārtas situācijas rezultātā.

Pēc zvanītāja vēlēšanās nepieciešamības gadījumā konsultants var ierosināt vērsties pie citām institūcijām, tajā skaitā sociālā dienesta, bāriņtiesas, policijas, krīžu centriem, atbilstošas palīdzības saņemšanai. Ir iespējams ne tikvien saņemt tūlītēju emocionālu atbalstu, bet arī veikt pierakstu pie sertificēta psihologa. Ikviens pilngadīgs Latvijas iedzīvotājs var saņemt līdz pat 10 bezmaksas konsultācijām, kas tiek organizētas kādā no tiešsaistes platformām. Šobrīd projektā strādā seši psihologi un mēnesī kopā nodrošina 330 konsultācijas.

Atgādinām, ka tālrunis 116123 ir paredzēts psihoemocionālā atbalsta sniegšanai pieaugušajiem. Ja krīzes situācijā nonācis bērns vai pusaudzis, ir jāzvana uz bērnu un pusaudžu uzticības tālruni 116111, savukārt, ja esat kādā noziegumā cietušais, ir pieejams īpaši šim nolūkam paredzētais tālrunis noziegumos cietušajiem 116006.

Aicinām arī iestāžu vadītājus būt atbalstošiem un rūpēties par savu darbinieku, kolēģu un līdzcilvēku priholoģisko veselību!

Informāciju sagatavoja Krīžu un konsultāciju centrs “Skalbes”