Karte
Pamatinformācija
Platība: 555.4 ha
Iedzīvotāji: 361 (2021)
Iedzīvotāju blīvums: 0.7 iedz./ha
Nodarbinātība: 341 personas (2017)
Transports
Trolejbuss: 3
Jaunumi
LAIKA VĒROTĀJI. 7. augustā notiks ģimenes kultūras diena Kundziņsalā
KundziņsalaKundziņsalas iedzīvotāji aicināti piedalīties aptaujā
KundziņsalaRīgas Apkaimju alianse rīkos koprades iespēju izmēģināšanu
Kundziņsala, TeikaLAIKA VĒROTĀJI. 7. augustā notiks ģimenes kultūras diena Kundziņsalā
KundziņsalaKundziņsalas iedzīvotāji aicināti piedalīties aptaujā
KundziņsalaApkaimes dzīve
Kundziņsala ir brīvostas teritorija, kurā patlaban notiek visstraujākā ostas termināļu attīstība, bet šobrīd tai nav tieša savienojuma ar Rīgas pilsētas arteriālo ceļu tīklu un kravu nogādāšanai Kundziņsalā tiek izmantots tikai viens tilts. Pieaugot kravu plūsmai, tas kļūst par šķērsli ostas darbībai un attīstībai.
Apkaimes vēsturiskais apraksts
Kundziņsala ir sala Daugavas lejtecē, ko no upes labā krasta atdala Sarkandaugavas atteka. Salas garums ir ir 2,7 kilometri, bet pmatums – viens kilometrs, kopējā platība – 1,8 kvadrātkilometri.
Kundziņsalas rajonā jau pirms 300, 400 gadiem bija vairākas mainīgu izmēru salas, atsevišķos periodos pat 6 – 7 salas. Salas vēsture aizsākās 17. gadsimtā, kad, lai aizsargātu Daugavas gultni no aizsērēšanās un pilsētu no plūdiem, sāka būvēt dambjus. Kundziņsala izveidojusies pakāpeniski, sākot ar 18.gs otro pusi pēc apkārtējo aizsargdambju uzcelšanas un Daugavas gultnes padziļināšanas, saplūstot vairākām nelielām saliņām, no kurām lielākā bija Pīļu sala, kas bija atsevišķa sala vēl 19.gs beigās.
Fizģeogrāfiskais raksturojums
Robežas
Kundziņsalas apkaime atrodas Daugavas labajā krastā nedaudz uz Z no Rīgas centrālās daļas un pa sauszemi, izmantojot tiltu savienojumus, tā robežojas ar Sarkandaugavas un Pētersalas-Andrejsalas apkaimēm, bet pa ūdeni tai ir robežas arī ar Vecmīlgrāvja un Voleru apkaimēm. Kundziņsalas apkaimes robežas – Daugava, Mīlgrāvis, Sarkandaugava. Kundziņsalas apkaimes kopējā platība ir 555,4 ha.
Ņemot vērā Kundziņsalas apkaimes ģeogrāfisko novietojumu, kad no visām pusēm to apņem virszemes ūdens objekti, un savienojumi ar citām apkaimēm tai ir tikai pa 2 tiltiem (3, ja ieskaita dzelzceļa savienojumu). Kundziņsala būtu skaidri identificējama kā telpiski vienota teritorija, taču reālo situāciju sarežģī fakts, ka funkcionāli šī apkaime nav vienota un ostas saimnieciskā darbība norisinās pilnīgi nesaistīti ar Kundziņsalas D daļā izvietoto dzīvojamo rajonu. Lielā mērā tas uzskatāms par anklāvu Rīgas brīvostas teritorijā, kuram ir ļoti niecīgs attīstības potenciāls kā dzīvojamam rajonam, ja vēl vairāk tiks intensificēta ostas saimnieciskā darbība.
Transporta saiknes
Kundziņsalas apkaimei ir tikai viena publiskā saikne ar citām teritorijām – 6. šķērslīnija, kas pieslēdzas Tvaika ielai, tādējādi nodrošinot Kundziņsalai saikni ar citām teritorijām caur Sarkandaugavas apkaimi. Kundziņsalas dzīvojamajā rajonā ir vāji attīstīts vēsturiskais ielu tīkls, kur galvenā loma ir 7. šķērslīnijai. Papildus saikne ar citām teritorijām Kundziņsalai ir caur Rīgas Brīvostas teritoriju pa auto un dzelzceļa tiltiem no Vējzaķusalas uz Kundziņsalu. Tālākā perspektīvā Kundziņsalas sasniedzamību ir plānots uzlabot, izbūvējot jaunu ceļa trasi ar pilsētas maģistrāles statusu, savienojot plānoto Ziemeļu koridora trasi caur Kundziņsalas A daļu un Tvaika ielu ar Viestura prospektu.
Par apkaimes.lv
Projekta mērķis ir nosakot apkaimes, radīt priekšnoteikumus līdzsvarotas sociāli – ekonomiskās un telpiskās politikas ieviešanai Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā.