Karte
Pamatinformācija
Platība: 1005.7 ha
Iedzīvotāji: 2 109 (2021)
Iedzīvotāju blīvums: 2 Iedz./Ha
Nodarbinātība: 9 507 personas (2017)
Transports
Autobuss: 3, 13, 15, 20, 31, 34, 47, 49, 50, 52
Trolejbuss: 16, 22
Jaunumi
Par ietekmes uz vidi sākotnējā izvērtējuma veikšanu Biksēres ielā 6
ŠķirotavaRīgā atzīmēs Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienu
Centrs, Šķirotava, TorņakalnsNoslēdzies manuskriptu konkurss “Rīgas apkaimes cauri laikmetiem”
Āgenskalns, Jaunciems, Jugla, Maskavas forštate, Sarkandaugava, Šķirotava, VecmīlgrāvisPar ietekmes uz vidi sākotnējā izvērtējuma veikšanu Biksēres ielā 6
ŠķirotavaRīgā atzīmēs Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienu
Centrs, Šķirotava, TorņakalnsApkaimes dzīve
2018.gada 26.jūlijā VAS “Valsts nekustamie īpašumi” noslēdza līgumus ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par finansējuma ieguvi trīs teritoriju “atdzīvināšanas” projektiem, no kuriem viens tiks realizēts tieši Šķirotavas apkaimē.
Apkaimes vēsturiskais apraksts
Šķirotavas apkaime atrodas Latgales priekšpilsētā starp Pļavniekiem, Ķengaragu un Rīgas robežu. Savu nosaukumu apkaime ieguvusi tikai 20. gadsimta sākumā, kad šeit sāka veidoties Šķirotavas vagonu depo, un Rīgas pilsētā apkaime tika iekļauta 1968.gadā.
Fizģeogrāfiskais raksturojums
Robežas
Šķirotavas apkaime atrodas Rīgas pilsētas DA daļā starp Ogres virziena dzelzceļu un pilsētas robežu un robežojas ar Dārzciema, Pļavnieku, Rumbulas un Ķengaraga apkaimēm, kā arī ar Ropažu novadu. Šķirotavas apkaimes robežas – pilsētas robeža, Lubānas iela, Slāvu iela, dzelzceļš (Salaspils iela, Lokomotīves iela). Apkaimes kopējā platība ir 1005,7 ha.
Transporta saiknes
Šķirotavas apkaimei dēļ tās izteikti rūpnieciskā rakstura ir vāji attīstīts vietējo ielu tīkls, taču apkaimei kopumā ir labas transporta saiknes ar citām Rīgas apkaimēm un arī teritorijām ārpus Rīgas (DA virzienā). To nodrošina vairākas caur apkaimi ejošās pilsētas maģistrāles – Krustpils, Slāvu un Lubānas ielas, kuras visas pieslēdzas apkaimes ZR novietotajam Slāvu rotācijas aplim, kas ir ļoti svarīgs transporta mezgls Rīgā. Jāatzīmē, ka pilsētas maģistrālei atbilstoša satiksmes plūsma pašreiz norisinās arī pa Granīta, Rencēnu un Katlakalna ielām, taču pēc profila un plānotās lomas nākotnē tās vērtējamas kā pilsētas nozīmes ielas.
Par apkaimes.lv
Projekta mērķis ir nosakot apkaimes, radīt priekšnoteikumus līdzsvarotas sociāli – ekonomiskās un telpiskās politikas ieviešanai Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā.