Karte
Pamatinformācija
Platība: 119 ha
Iedzīvotāji: 6 450 (2021)
Iedzīvotāju blīvums: 60 Iedz./Ha
Nodarbinātība: 1 681 personas (2017)
Transports
Autobuss: 4, 21, 30, 37, 38, 39, 41, 46, 54
Trolejbuss: 9, 25
Tramvajs: 2
Ekspresbuss: 336, 370
Jaunumi
Zasulauka manufaktūras parks – iedzīvotāju vīzija kļūst par īstenību
ZasulauksKonsultēs iedzīvotājus par dzīvojamo māju atjaunošanu
ZasulauksZasulauka manufaktūras parks – iedzīvotāju vīzija kļūst par īstenību
ZasulauksAttēlu Medības Zasulaukā un Šampēterī 2022
Integrācija, Šampēteris, ZasulauksAicina balsot par topošo Rail Baltica staciju nosaukumiem
Imanta, Maskavas forštate, Torņakalns, ZasulauksPaziņojums par Kandavas ielā esošu zemes gabalu lokālplānojuma redakcijas nodošanu publiskajai apspriešanai
ZasulauksZasulauka manufaktūras parks – iedzīvotāju vīzija kļūst par īstenību
ZasulauksKonsultēs iedzīvotājus par dzīvojamo māju atjaunošanu
ZasulauksZasulauka manufaktūras parks – iedzīvotāju vīzija kļūst par īstenību
ZasulauksApkaimes dzīve
Vēstures gaitā Zasulauks veidojies kā Rīgas centram tuvu esošs rūpnieciskais rajons, taču mūsdienās agrākais ražošanas spožums ir zudis, un apkaimē izvietojušās galvenokārt sociālisma laikā celtas dzīvojamās mājas, vietām mijoties ar 19.gs. koka būvēm.
Apkaimes vēsturiskais apraksts
Tagadējā Zasulauka teritorija izvietojusies Daugavas sengultnes krastā uz plaša kāpu smiltāja līdzenuma kādreizējā Baltijas ledus ezera teritorijā. Vēsturiskās attīstības gaitā un cilvēka darbības rezultātā smilšu kāpas nolīdzinātas un apbūvētas.
Fizģeogrāfiskais raksturojums
Robežas
Zasulauka apkaime ir viena no centrālajām Pārdaugavas apkaimēm. Tā robežojas ar Dzirciema, Āgenskalna, Šampētera un Imantas apkaimēm. Zasulauka apkaimes robežas – Slokas iela, Jūrmalas gatve, Zārdu iela, dzelzceļa loks, dzelzceļš (Smārdes, Tapešu), Lielirbes iela, Kalnciema iela, Dreiliņu iela, Baldones iela, Slokas iela. Zasulauka apkaimes kopējā platība ir 119,0 ha, kas ir gandrīz piecas reizes mazāk nekā vidējais apkaimes platības rādītājs Rīgā, taču pašreiz noteiktajās robežās šo apkaimi ir grūti uztvert kā vienotu telpisku un funkcionālu vienību, jo to fiziski sašķeļ Bolderājas dzelzceļa līnija, kas šķērso apkaimi tās rietumdaļā no D uz Z.
Transporta saiknes
No ielu struktūras viedokļa, Zasulauka apkaimes transporta saiknes vērtējamas kā labas, jo ziemeļu un dienvidu pusē transporta kustība tiek nodrošināta pa pašreizējām pilsētas maģistrālēm – Jūrmalas gatvi un Kalnciema ielu, bet apkaimi šķērso pilsētas nozīmes iela – Dzirciema iela / Vīlipa iela. Papildus transporta saiknes iespējamas pa Jūrmalas un Bolderājas dzelzceļa līnijām. Papildus minētajām ielām apkaimes iekšienē būtiska nozīme ir arī Kuldīgas un Āgenskalna ielām. No transporta saikņu viedokļa apšaubāms ir apkaimes robežu risinājums teritorijā starp Bolderājas un Jūrmalas dzelzceļu, un Zārdu ielu, kas ir fiziski nošķirta no pārējās Zasulauka teritorijas. Realizējot pilsētas plānojumā iestrādātās Rietumu maģistrāles izbūves projektu pa pašreizējās Tapešu ielas koridoru, Zasulauka kā apkaimes sašķeltība vēl vairāk palielināsies, ja netiks pārskatītas šīs apkaimes robežas.
Par apkaimes.lv
Projekta mērķis ir nosakot apkaimes, radīt priekšnoteikumus līdzsvarotas sociāli – ekonomiskās un telpiskās politikas ieviešanai Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā.